fredag 2 november 2012

Årets första julbord


 Nja, julbord kanske var en överdrift. Men lite åt det hållet i alla fall. Till detta avnjöts julmust! Lite kuriosa om julmust för den nyfikne: Ordet must kommer från engelskans must som betyder måste. Det syftar på att man måste ha must till måltiden för att den ska kunna betraktas som komplett.

Om du undrar varför jag delat den redan lilla korven i små bitar så är det för att jag vid denna aftonvard delade tallrik med min dotter vars händer kan ses i det övre vänstra hörnet.


Min kära hustru ansåg inte att min måltid var komplett trots musten så hon lade på en bit pumpa (se det gröna på den undre bilden). Det smakade lite konstigt. Men gott. Som en blandning mellan sötpotatis och äggula. Känner mig lite duktig efter att ha ätit något som av vetenskapen betraktas som ganska okej.

God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar